بحث قرار گرفتن افکار صهیونیستی در برخی سریال های کره ای مدتی است که عنوان شده و نظرات و مقالات جالبی در این باره ارائه شده است… اما جدیدترین مقاله یکی از دوستان در وب خورشید مغرب درباره ادامه سریال افسانه جومونگ یعنی سرزمین بادها را در سایت قرار داده ایم که قابل تامل است و از دوستان محققق و نظریه پرداز درخواست دارم که این مقاله را بطور کامل مطالعه کرده و نظرات خود را درباره آن بیان کنند تا شاید راهی برای حل این مشکلات پیدا شود…به ادامه مطلب بروید…
با اینکه در طی چند سال گذشته تذکرات زیادی به رسانه ملی داده شده و خطرات فکری و فرهنگی پخش فیلم های صهیونیستی به کرات گوشزد شده اما متأسفانه این روند هنوز ادامه دارد ، بعد از پخش مجموعه صهیونیستی جومونگ از شبکه سوم سیما برخی از دلسوزان عرصه فرهنگ به اهداف پشت پرده این اثر اشاره نمودند اما نه تنها از پخش آن جلوگیری نشد[۱] بلکه این روند با پخش مجموعه امپراطور بادها همچنان ادامه دارد[۲] و اگر باز هم این روند قطع نشود در مجموعه های بعدی و ادامه جومونگ تأثیرگذاری منفی بسیار بیشتر می شود، بنده فیلم های بسیاری از رسانه ملی دیده ام که رسماً ترویج شیطان پرستی ، فرقه های منحرف جدید و تفکر لیبرالی غربی است و بدون توجه به تأثیر آن دوبله و پخش شده اند ، نمیدانم چه زمانی مسئولین فرهنگی و رسانه ای ما متوجه می شوند که بار فکری و تأثیر اعتقادی فیلم ، به مراتب خطرناک تر از صحنه های مبتذل و مستهجن آن است و همان حساسیتی که برای سانسور این صحنه ها وجود دارد باید با مقیاسی بیشتر و دقیقتر بر مفاهیم ارائه شده در فیلم ها وجود داشته باشد، به همین خاطر مقاله ” کلیدهای تحلیل مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ ” را باز نشر [۳] می نمایم
کلیدهای تحلیل مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ
بدلیل اینکه مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ ۸۱ قسمت بیش از یک ساعتی می باشد و امکان تحلیل کل این مجموعه در این مختصر نمی باشد ، برای راحتی محققین و تحلیلگران آثار فرهنگی و سینمایی، کلید تحلیل این مجموعه را خدمتتان ارائه می نمایم ، با استفاده از این کلید و کلیشه براحتی می توان تمامی قسمت ها را با جزئیاتش تحلیل نمود امید که این مختصر مورد استفاده اصحاب قلم افتد و در جهت آگاه سازی مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و جوانان میهن عزیزمان مؤثر واقع شود، انشاالله.
۱- پادشاه دانگمیونگ (زاده ۵۸ ق.م. درگذشته ۱۹ ق.م. – پادشاهی ۳۷ تا ۱۹ قبل از میلاد) یا به طور کامل دانگمیونگ سئونگ وانگ که به اسم زمان تولدش جومونگ نیز معروف است، موسس امپراتوری گوگوریو میباشد. گوگوریو در میان سه امپراطوری کره، شمالیترین آنها محسوب میشد. درلوح سنگی گوانگائتو از او با نام چومووانگ به معنی پادشاه چومو و در ۲ کتاب تاریخی سامگوک ساگی و سامگوک یوسا از او با نام جومونگ و عنوان گو یاد شدهاست. همچنین در کتاب سامگوک ساگی از او با نام چومونگ یا سانگائی نیز نام برده شدهاست. آرامگاه جومونگ هم اکنون در کره شمالی است . در سایر نوشتههای بدست آمده او با نامهای چومونگ ، جونگمو یا دومو معرفی شدهاست[۴]
۲- افسانه تاسیس گوگوریو برگرفته از متون کهن کره از جمله لوح سنگی گوانگائتو میباشد. معروفترین متن شناخته شده با اندکی تغییرات از سامگوک یوسا، سامگوک ساگی و دانگمیونگ سئونگ وانگ پیئون از دانگ گوک ایسانگ گوکجیپ بدست آمدهاست.
بحثهای مختلفی بر سر آنکه پدر واقعی او چه کسی بوده به وجود آمدهاست، در بعضی از متون کره، جومونگ را پسر هه موسو 解慕漱: (به معنی پسر آسمان) و یوها 柳花: (به معنی دختر خدای رودخانه هابک) توصیف کردهاند.
گفته شدهاست که هموسو با یوها در زمانی که او در کنار رودخانه در حال حمام کردن بود آشنا شدهاست، اما خدای رودخانه هه موسو را قبول نکرد و او به آسمان برگشت. خدای رودخانه یوهوا را به اوبالسو (優渤水) تبعید کرد، مکانی که او با پادشاه دانگ بویو (بویو شمالی)، گوموا آشناشد و صیغه او گردید. یوهوا که توسط نور خورشید باردار شده بود، تخمی را بدنیا آورد. گوموا سعی کرد تا تخم را نابود کند سپس سعی کرد تا تخم را به حیوانات بخوراند، اما حیوانات به جای خوردن آن، از تخم محافظت کردند تا صدمه نبیند. در نهایت گوموا تخم را به یوها برگرداند و از درون تخم پسری به دنیا آمد که جومونگ نامیده شد و در زبان کرهای به معنی کماندار ماهر است.[۵]
۳- این سریال محصول کره جنوبی است که اتمام ساخت آن سال ۲۰۰۷ م می باشد[۶]
۴- جومونگ – به کرهای: 주몽- سریال تلویزیونی تاریخی است که از آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ در شبکه کرهای امبیسی[۷] به نمایش درآمد.
داستان فیلم پیرامون زندگی جومونگ بنیانگذار دودمان گوگوریو است که از ۳۷ پیش از میلاد تا ۶۶۸ میلادی بر منچوری و بخش شمالی شبهجزیره کره حکومت میکرد.
در ابتدا بنا بود مجموعه در ۷۰ قسمت پخش شود که با استقبال مردم، امبیسی آن را به ۸۱ قسمت افزایش داد.
حق پخش تلویزیونی این سریال به قیمت ۸ میلیون دلار در مارس ۲۰۰۶ به شبکههای محلی در ژاپن، تایوان، هنگ کنگ، ویتنام، تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و برونئی فروخته شد. این سریال از شبکه AZN در آمریکا و از شبکه ۳ تلویزیون در ایران نیز به نمایش درآمد.
جومونگ علاوه بر اینها از طریق اجاره دادن استفاده از نام تجاریاش به سازندگان مشروبات الکلی، لوازم آرایشی و حتی نوعی برنج تا مارس ۲۰۰۷ ، ۳۰۰ میلیون وون (حدود ۳۳۰ هزار دلار ) به دست آورد.[۸]
۵- در ابتدا باید اشاره کنم که کره جنوبی یکی از ببرهای چهارگانه اقتصاد کاپیتالیستی غرب در شرق و آسیا می باشد که رژیم کنونی آن رژیمی همگون با غرب در مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و از همه مهمتر فرهنگی می باشد لذا در جای جای این فیلم ،تفکرات و ایده های تمدن غرب در قالب هنر و زندگی شرقی به مخاطبین عرضه شده است، همچنین به خاطر نظام اقتصادی و فرهنگی آزاد همانند غرب در این کشور، شرکت های خصوصی هستند که اقدام به تولید فیلم ها و سریال های پرهزینه ی غربگرا می نمایند و همانطور که می دانید در تمدن غرب اعم از امریکا و غیره، بیشتر کمپانی های بزرگ فیلم سازی در اختیار صهیونیزم بین الملل هستند که از آن جمله غول های فیلم سازی هالیوود را می توان به عنوان نمونه ذکر نمود.
۶- همانطور که ذکر شد این داستان بر اساس یک افسانه سراسر خرافه ساخته شده و از واقعیت بسیار دور شده همانند آنکه جومونگ از یک تخم بدنیا می آید! که البته در سریال حذف شد ، باید خوانندگان عزیز توجه ویژه کنند که از یک افسانه که واقعیت و خرافات را بهم گره زده یک سریال تلویزیونی درست شده که بسیاری از مطالب نشان داده شده در مجموعه جومونگ بر اساس آن افسانه و یا واقعیت تاریخی نیست بلکه از این نام بهره برداری به نفع اهداف سازندگان این مجموعه تلویزیونی، شده است
۷- ژانر فیلم منجی گرایی و تقابل خیر و شر است که امروزه در بسیاری از فیلم های هالیوودی به وضوح مشاهده می شود به همراه مضامینی عاشقانه و هنرهای رزمی شرقی که به فیلم جذابیت خاصی می بخشند و باعث جذب مخاطبین با سلایق مختلف می شود (مخاطبین : نوجوانان تا بزرگسالان)
۸- محیط داستان فیلم شامل دو بخش کلی (هان و بویو) که بر روی زمین های امپراطوری جوسیون(چوسان) قدیم تشکیل یافته، باید توجه داشت فیلم به صورت نمادین بوده و محیط جغرافیایی داستان نماد جامعه جهانی است
۹- هان و بویو نماد۱) دو بلوک شرق و غرب و یا۲) تمدن اسلامی و تمدن غربی می باشند…. از عواملی که این نظر را تقویت می نماید می توان به این موارد اشاره نمود :
الف) هان
نظریه اول: کشور هان که نام یکی از سلسله های امپراطوری چین می باشد ، بدلیل نظام فکری کنونی آن که کمونیسم است به عنوان بخشی از بلوک شرق در خط مقابل تمدن و تفکر غرب وجود دارد
نظریه دوم: همچنین هان، نمادی از شرق اسلامی و جهان اسلام می باشد زیرا اولاً بعد از فروپاشی شوروی به عنوان رهبر بلوک شرق مسئله تقابل بلوک شرق با غرب منتفی شد ثانیاً فلسطین در محدوده جهان اسلام و کشورهای عربی قرار دارد و به ادعای یهود و فراماسونری جهانی این مسلمانان هستند که میراث باستانی آنها یعنی اسرائیل(در فیلم جوسیون قدیم) را اشغال نموده و تاکنون زندگی کرده اند و یهود حق دارد به وطن اشغال شده خود بازگردد و آن را از مسلمانان بازپس گیرد ؛ بنا بر آنچه ذکر شد بهترین تطبیق از هان، جهان اسلام و شرق اسلامی می باشد
ب)بویو
نماد تمدن غرب می باشد که یهودیان در آن وضعیتی بهتر از هان داشتند و حرکت آغازینشان از آنجا بود و با کمک غرب اقدام به تشکیل اسرائیل نمودند اما در انتها همین غرب هم در تقابل با آنها قرار گرفته و ضمیمه گوگوریو یا اسرائیل بزرگ(بعدها اسرائیل جهانی) می شود.
۱۰- بجای پرستش خدا ، خدایان پرستیده می شوند که معلوم نیست مربوط به چه دینی است که نظام دینی آن توسط کاهنانی که همگی زن هستند و علومی را از جمله پیشگویی، جادوگری، درمانگری غیرعادی یا شفا و … در معابد یاد می گیرند و مراسم مذهبی و دعای آنها مراسم موهومی است.
نتایج : الف) تبلیغ و اشاعه ادیان آنی میسم باستانی در جهان و زمانی که مردم تشنه یافتن حقیقت و معنویت هستند و از مکاتب بشری و ادیان تحریف شده که نیازهای معنویشان را پاسخ نمی دهند روی گردان و به دنبال دینی می گردند که با روح و روانشان سنخیت داشته باشد از این رو روند اسلام پذیری در جهان رو به افزایش است ، در این محیط ارائه و ترویج فرقه ها و نحله های شبه عرفانی در جهت اهداف استعمار و جلوگیری از هدایت بشریت می باشد. ب) وقتی ادیان باستانی را با مراسم خرافی مذهبی نشان می دهند مخاطبان این آیین ها را با دین خود (مخصوصاً ادیان ابراهیمی) مقایسه می نمایند و در صورتی که به موهوم بودن این اعمال برای خدایان موهوم پی برند ، اعمال دینی خود را نیز زیر سؤال می برند
۱۱- ارتش دامول، سازمان فراماسونری است ؛ زیرا :
الف) دموله[۹] نام یکی از پیشگامان فراماسونری در اروپای قرون وسطی بوده که بدلیل عقائد کفرآمیز فراماسونری و توهین به مسیح در جلسات لژ ، توسط پاپ تکفیر و بدست حکومت وقت فرانسه کشته شد
ب) هم اکنون نام سازمان جوانان فراماسونری آمریکا دموله است که جهت جذب و آماده سازی جوانان برای ورود به فراماسونری تلاش می نماید و بسیاری از سیاستمداران آمریکا در ابتدای ورود به عرصه سیاست به این سازمان می پیوندند که از آن جمله بیل کیلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا را می توان نام برد.
ج) فراماسون ها برای جمع آوری یهود در فلسطین و تشکیل اسرائیل و اسرائیل بزرگ و ساخت مجدد معبد سلیمان که به آن لژ مادر یا بزرگ فراماسونری می گویند، تمام تلاششان را در جهان بکار می برند و در داستان فیلم ، ارتش دامول برای رهایی مهاجران جوسیون و تأسیس کشورشان(بازسازی جوسیون قدیمی!) تمام تلاششان را کرده و جاننساری می نمایند تا جایی که جومونگ جان، مال، ناموس، زن ،کودک،مادر،وصیت پدرش مبنی بر نگهداری از همسرش و… را در دست دشمن رها می نماید همچنین صدها انسان را به خاک و خون می کشد تا به امور مهاجران رسیدگی کند .
۱۲- جوسیون قدیم ، اسرائیل قدیم است که نابود شده، تحت اشغال ملتی از دشمنان قرار گرفته و ملتش در جهان پراکنده شدند و تحت ستم و ظلم بودند ! چقدر این پراکندگی و مظلوم نمایی فیلم به مظلوم نمایی یهود در جهان شبیه است
۱۳- مهاجران مظلوم و پراکنده جوسیون ، ملت یهود است که در جهان پراکنده شده و طبق ادعای خودشان بسیار به آنها در کشورهای دیگرظلم شده است.
۱۴- کشور گوگوریو که توسط ارتش دامول تأسیس می شود ، اسرائیل است که تأسیس می شود و کم کم با یاری سازمان فراماسونری جهانی خودش را وسعت می دهد تا اسرائیل بزرگ را ایجاد کند ؛ در داستان فیلم ، گوگوریو آنقدر بزرگ می شود که دو کشور بزرگ همسایه اش هان و بویو را به خاک خود ضمیمه می نماید که تداعی کننده حکومت جهانی یهود به رهبری منجی و پادشاه یهود است که در ابتدا بر خاورمیانه و شرق اسلامی استیلا یافته و اسرائیل بزرگ را تشکیل می دهد و بعد اروپا و دیگر نقاط جهان را به خاک خود ضمیمه می نماید تا حکومت جهانی خویش را بنا نهد
۱۵- جومونگ ، از نسلی خاص ، که ظاهراً به صورت نامشروع متولد می شود ،فرستاده ، تأیید شده (مسح شده!)و انتخاب شده توسط خدایان برای رهایی و نجات مهاجران مظلوم جوسیون قدیم است که بعد از رهایی آنها و تشکیل کشور بزرگشان به عنوان پادشاهشان قرار می گیرد، لازم به ذکر است که به اعتقاد یهود ،منجی موعود و نجات بخششان، از نسلی خاص ، فرستاده و تأیید شده توسط خدا، پادشاه بنی اسرائیل و… می باشد
۱۶-شبیه سازی نقش جومونگ با حضرت موسی(ع) که اولین منجی بنی اسرائیل بوده است در چندین کاراکتر بوضوح دیده می شود که از این میان می توان به ماجرای بزرگ شدن جومونگ در دامان پادشاه و کاخ کشوری که در نهایت دشمن آن می شود درحالی که فرزند شخص دیگری بود همچنین جریان نجات مردم جوسیون از بند و فراری دادن آنها ار دست مردمی که به تعقیب آنها می آیند و عبور از رودخانه در حالی که دشمنانشان نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند خود یادآور پرورش یافتن موسی در دامان فرعون ، نجات بنی اسرائیل از بندگی درمصر ،عبور از نیل و ناکامی دشمنان از دست یافتن به آنها و دشمنی با کاخی که درآن پرورش یافت می باشد همچنین در تعدادی از قسمت ها بر روی پیشانی بند جومونگ ستاره شش پر صهیونیزم (هگزاگرام) نقش بسته است.
۱۷- منجی گرایی : این فیلم همانند بسیاری از فیلم های غربی مخصوصا هالیوودی اقدام به معرفی منجی با خصوصیاتیی که در دیگر فیلم های غربی نشان می دهند می نماید ازجمله این خصوصیات:
الف) این منجی نباید انسان پاکی باشد بلکه ۱-زنازاده ۲- زناکار ۳ -هرزه ۴ –زن باره ۵- شرابخوار که هرجا با مشکل بزرگی مواجه می شود خود را در میگساری و زن بارگی غرق می نماید ۶-جنایتکار( البته کشتن کسانی که با هدف والایش مبنی بر نجات مهاجران ایجاب می کند)
ب)تنها خصوصیاتی که باید داشته باشد ۱- از نسل خاصی باشد ۲- از طرف خدایان انتخاب شود ۳-از نظر روحی قدرتمند و با اراده شود حتی اگر درگذشته بسیار ضعیف الاراده و حقیر بوده لازم به ذکر است خطاب فیلم در درجه اول متوجه یهود است و به معرفی منجی موعود آنها می پردازد و در مرحله و درجه بعدی این الگو را برای تمام انسان ها به نمایش می گذارد که پیروان ادیان دیگر هم منتظر شخص پاک و پاک سرشتی نباشند بلکه شخصیتی با این خصوصیات می بایست آنها را به سرمنزل مقصود برساند دلیل این رویکرد نیز روشن است زیرا اولاً منجی انسان های فاسد خود نیز باید فاسد باشد که در تمدن غربی که بر مبنای اومانیسم ، لیبرالیسم و ارضای شهوات مادی بنا شده چیزی غیر از ترویج و اشاعه فواحش و منکرات الهی انتظار نمی رود ثانیاً بنا بر متن کتاب مقدس که تحریف کتب الهی می باشد بسیاری از پیامبران قوم یهود و گذشتگانشان اقدام به گناهان کبیره نموده از جمله شرابخواری،عریان نمودن خود در انظار عمومی، زنا با زنان شوهردار، زنای با فرزندان، بت پرستی، سحر و جادوگری و …. که از قومی که این اتهامات و اعمال مفسدانه را برای جواز ارتکاب این اعمال توسط خودشان، به پیامبرانشان نسبت داده اند قریب به ذهن است که این اتهامات را به منجی خود نیز نسبت دهند همچنین همانگونه که ذکر شد منجی مشرکین ، مجرمین و فاسدین باید از جنس خودشان باشد از همین رو غرب در یک فرهنگ سازی گسترده اقدام به فاسد نمودن بشریت نموده و از سوی دیگر با جعل مفاهیم وعناوین مذهبی برای خود پیشینه و پسینه هماهنگ با این فرهنگ (ضد فرهنگ!) می نماید که از آن جمله منجی گرایی غربی است روشن است که این منجی گرایی صددرصد ضد فرهنگ اسلامی و مهدی موعود (عج) است که پخش این سریال از صدا و سیمای جمهوری اسلامی هیچ توجیهی جز توهین به قطب عالم امکان حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و یا حداقل آماده سازی مسلمانان جهت آمدن منجی غرب و فاصله گرفتن از ارزش های اصیل اسلامی و پذیرش فرهنگ منحط غرب ندارد
۱۸- همانطور که در بالا آمد ترویج رذائل اخلاقی توسط تمامی کاراکتر ها انجام می شود ازجمله زنا ، هرزهگی ،زن بارهگی، شرابخواری که هرجا با مشکل بزرگی مواجه می شود خود را در میگساری و زن بارگی غرق می نمایند ،جنایت ، قصاوت قلب بوسیله خامخواری جیگر و…..
۱۹- ازدواج ها ، معلوم نیست که به چه صورت یا با چه آیینی انجام می شود بلکه تنها نکته مهم در ازدواج دو نفر : الف)توافق طرفین ب) علاقه داشتن به هم می باشد که مورد دوم فقط مربوط به افراد خیر داستان است و دیگران با همان توافق ازدواج می نمایند البته آنچه از متن فیلم فهمیده می شود ازدواج هایی که با مراسم همراهند رسمی و تحت آیینشان صورت گرفته و ازدواج هایی که مخفیانه صورت می گیرد نامشروع است همانند ارتباط جنسی ژنرال هموسو با مادر جومونگ که نتیجه آن تولد منجی موعود این قوم می باشد همچنین اگر این فیلم را در کنار صدها فیلم دیگر ساخته شده در تمدن غرب در سی سال گذشته قرار دهیم به یک نکته مشترک می رسیم و آن این اینکه در تمامی این فیلم ها ملاک ارتباط با جنس مخالف، ارضای شهوت جنسی می باشد و هرگاه شخصی با جنس مخالفش تنها برخورد کرد، اولین کاری که باید انجام دهد عمل شنیع زناست که در تمامی ادیان الهی به شدت مذمّت و تحریم شده است که حاصل آن در جهان امروز تولد ملیونها نوزاد نا مشروع با آینده ای مهمل و قتل عام ده ها ملیون نوزاد دیگر تحت عنوان سقط جنین در سراسر جهان است همچنین پاشیدن نظام خانوادگی در هر گوشه جهان که تحت تمدن غربی در آمده که از اثرات آن تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان بوسیله نظام اجتماعی(و دولتی) و نه خانواده هایشان است
۲۰- از جمله موارد انحراف عقیدتی که در این فیلم همانند سایر فیلم های غربی ترویج می شود و در جای جای این فیلم بوسیله هر دو نیروی خیر و شر ، به صورت عملی تأکید می شود توجیه وسیله بخاطر هدف بزرگ است که از آن جمله : جومونگ خانواده اش (مادر همسر و پسرش ) را در معرض خطر در دل دشمن رها می نماید تا مهاجران را نجات بخشد و یا کشتار وحشیانه مردم عادی برای گسترش کشور ایجاد شده! و یا ترور یا راهزنی کاروان های تجاری و… توسط هر دو طرف خیر و شر به منظور رسیدن به هدف و نابودی سران طرف مقابل است، همچنین خیانت که در تمامی مکاتب الهی و بشری امری بسیار نکوهیده است در جریان داستان توسط جومونگ انجام می شود وقتی جومونگ اعتماد تسو (که والی حکومت شده) را به خود جلب می نماید و به او قول خدمت می دهد و مدتی بصورت سرسپرده تمام خواسته های تسو را اجرا می نماید از او تعدادی سرباز برای مقابله با راهزنان نمک می گیرد اما به او خیانت کرده[۱۰] و با کشتن تعدادی از سربازها مهاجران را با خود از بویو خارج می کند ، این خیانت و آن کشتارها چون در جهت هدف والایی ( نجات مهاجران و تشکیل کشوری برای آنها!) هستند پسندیده نشان داده می شوند ، لازم به ذکر است در فرهنگ اسلامی با این تفکر به شدت مبارزه شده و در جای جای کلام معصومین و ائمه اطهار (ع) به “وسیله ” صحیح و انسانی و شرعی جهت رسیدن به هدف تأکید شده است که از آن جمله ماجرای ترور ابن مرجانه (حاکم کوفه) در منزل هانی بن عروه است که مسلم بن عقیل بدلیل حدیث نبوی (ترور در اسلام جایگاهی ندارد) از کشتن وی خودداری می نماید
۲۱- استفاده زیاد از زنان در کارها : الف ) تمام دین مردان! و کاهنان فیلم ،زن هستند ب)زنان درواقع سران و مردان حکومتی را کنترل می نمایند همانند ملکه مادر شاهزاده تسو ، همسر او ، مادر جومونگ ، سوسانو و… ج)برخی گروه های تجاری و حتی کشورها توسط زنان اداره می شوند همانند گروه تجاری و کشور گی یرو در اواسط فیلم و یا کشوری جدید که در انتهای فیلم همگی توسط سوسانو اداره می شوند ، دلیل استفاده بیش از اندازه از زنان در فیلم این است که مخاطبین مؤنث فیلم را از دست ندهد و انگ مردسالاری به داستان نخورد لازم به ذکر است در هیچیک از ادیان الهی و غیر الهی، زنان دین مردان اصلی نبوده اند و فقط در برخی فرقه های آنی میسم ، بصورت پراکنده برخی از زنان جادوگر و شیطان صفت وجود داشته اند ، در داستان فیلم، تمامی کاهنان به صورت دین رسمی، زن هستند و اکثر آنها مخصوصاً کاهن اعظم یومی یول نیروهای خیر می باشند که با قدرتهایی که در معابد و فرقه خود بدست آورده اند پیشگویی های درست و اعمال خارق العاده می نمایند و بسیار خوب و موجه جلوه می کنند به صورتی که مخاطبین داستان به آنها احترام گذارده و به قدرتهای ماورایی شان اعتراف می نمایند باید توجه داشت در تمامی ادیان الهی جادوگری و کهانت تحریم شده و این فیلم همانند دیگر فیلم های ساخته شده در غرب به ترویج جادوگری و به تبع آن مبارزه با ادیان الهی و جذب جوانان به فرقه های شبه عرفانی و ضاله می پردازد از این رو زنان که دارای روحی لطیف تر نسبت به مردان هستند مخاطب این اعمال در فیلم می شوند که با همزاد پنداری که در جریان فیلم برای مخاطب زن ایجاد می شود گرایش زنان به فرقه های ضاله در جامعه گسترش می یابد و از آن جایی که مردان صالح در دامان صالحی باید تربیت شوند بناچار نسل های آینده با مشکلات جدی اعتقادی مواجه هستند ؛ لازم به ذکر است گوشواره بانوی اعظم یومیول ستاره پنج پر (پنتاگرام) می باشد که در ادبیات نمادین امروز به دو معنای ماتریالیسم و سیتنیسم بکار می رود، از آنجایی که متن فیلم براساس ارتباط با متافیزیک می باشد تنها گزینه، ارتباط عقیدتی راهبان با شیطان می باشد.
۲۲- شایان ذکر است اژدها در فرهنگ شرق و جنوب شرق آسیا یک موجود اسطوره ای و قدرتمند است اما در فرهنگ غرب مسیحی ، طبق متن مکاشفات یوحنا آخرین بخش از کتاب مقدس ، نماد شیطان می باشد، در متن داستان و فیلم، نماد جومونگ اژدهای سه پا می باشد که توسط پیشگویی بانوی اعظم یومی یول به این نام نامیده می گردد و با راهنمایی بانو یومی یول پرچم کشور جدیدالتأسیس گوگوریو نیز به همین خاطر اژدهای سه پا تعیین می گردد بنابرآنچه از فضای ساخت فیلم در کره جنوبی بدست می آید( که از لحاظ فرهنگ، سیاست و اقتصاد یک کشور غربی و یا حداقل غربگرا می باشد) می توان اینگونه نتیجه گرفت که منجی ادعایی یهود در این فیلم، دشمن مؤمنان مسیحی ، مسیحیت و خدای واحد است ؛ لازم به ذکر است در عصر کنونی در تمامی فیلم های غربی و یا غربگرا (همانند فیلم ها و انیمیشن هایی که در ژاپن ساخته می شود) بنا بر همین تفسیر از کتاب مقدس،که بعد از رنسانس با گسترش موج ضدیت با دین، به اوج خود رسید، اژدها نماد شیطان است و سه پا بودن آن بنابر توضیحات قبلی، نمادی از شمعدان سه شاخه صهیونیزم و یا چنگک سه پایه سیتنیسم (شیطان پرستی) می باشد
۲۳- همچنین برای نزدیک کردن کاراکتر افسانه ای جومونگ شرقی به منجی های غربی از کاراکتر رابین هود منجی آنگلوساکسن قرون وسطی استفاده شده است، همانطور که از متن فیلم مشخص است قدرت خارق العاده جومونگ در تیراندازی با کمان است که با چشمان بسته تمامی تیرهارا به سیبل و هدف می زند(پیکان هر تیر ، تیر قبلی را می شکافد همانند تیراندازی رابین هود طبق تبلیغات انگلیسی ها) همچنین بُرد تیرش از تمامی انسانهای دیگر بیشتر است(در جریان عبور مهاجران از رودخانه)؛ به نظر می رسد سازندگان فیلم سعی داشته اند منجی گرایی فیلم را هرچه بیشتر به تمدن غرب نزدیک نمایند
۲۴- در تمامی فیلم های جدید ساخت کره جنوبی از این دست (همانند تاجر پوسان ، امپراطور دریا، افسانه جومونگ ، امپراطور بادها –جومونگ دو- ،حتی در پس زمینه فیلم جواهری در قصر-یانگوم- که همگی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دوبله تکثیر و پخش شده اند) ۱-تجارت نقش اول را در داستان فیلم بازی می نماید (محور تمامی این مجموعه ها تجارت است بجز مجموعه جواهری در قصر که تجارت در حاشیه فیلم نشان داده می شد ) و تمامی نیروهای خیر و شر باید قدرت اقتصادی داشته باشند ۲- تجارت نیروهای خیر تجارت آزاد است که نماد جهان کاپتالیستی غرب است (بخصوص در مجموعه امپراطور دریا روی تجارت آزاد و بندر آزاد –شما منطقه آزاد تجاری بخوانید!-تأکید می شود) ۳- در مجموعه جومونگ ، یونتابال که یک تاجر بزرگ و موفق و رئیس قبیله گیرو است (و حامی جومونگ!که در قسمت های انتهایی فیلم پدرزن جومونگ هم می شود) مورد اعتماد تمامی سران حکومتی مخصوصاً امپراطور است ، وقتی که در امور مهم رجال حکومتی و امپراطور مستأصل شدند با وی مشورت نموده مشکلاتشان حل می شود ، در این مجموعه بیشتر بر تجارت پونتابال و گروهش تأکید می شود تا مسئولیت سیاسی اش؛ نتیجه : قدرتمندان اقتصادی پشت پرده سیاست هستند و سیاستمداران واقعی صاحبان ثروت و پول می باشند تا جایی که در یکی از قسمت ها یونتابال اذعان می کند : دنبال خرید حکومت هاست.۴- در جای جای این مجموعه به شکل های گوناگون گفته و نشان داده می شود که گروه های تجاری مخصوصاً گروه های خیر (گروه یونتابال که یک تراست است) برای منافع اقتصادی باید یک شبکه قوی اطلاعاتی و جاسوسی داشته باشند (بسیار قوی تر از اطلاعات دولتها همانطور که در فیلم، امپراطور از اطلاعات یونتابال استفاده می کند) که در همه زمینه ها خصوصاً سیاست و جنگ ها برای دولت ها کارایی دارد ؛ دلیل : توجیه شبکه های جاسوسی حال حاضر جهان که در اختیار تراست ها و کارتل های اقتصادی است برای افکار عمومی جامعه جهانی ۵- گروه های تجاری برای محافظت از خود در برابر راهزنان و دشمنان نیاز به محافظین شخصی و تجاری دارند(مجموعه های امپراطور دریا و افسانه جومونگ) دلیل: توجیه نیروهای شبه نظامی و ارتش های خصوصی که در جهت منافع کارتل های اقتصادی عمل می نمایند برای افکار عمومی جامعه جهانی(همانند بلک واتر وابسته به شرکت نفتی هالیبرتون-در دهه ی نود مسئول و سهام دار عمده اش دیک چنی معاون بوش پسر بود- که در عراق کشتار وحشیانه ای از خود بجای گذاشت ویا اینترپول پلیس بین الملل که در ادبیات سیاسی معروف است ،در اختیار خانواده راکفلرهای آمریکاست و در جهان درجهت منافع کارتل های نفتی و دیگر مؤسساتشان تلاش می نماید) ۶- این تجارت هم معنا و قوانین خاص خود را داراست و در آن عدالت معنایی ندارد بلکه محوریت با سودگرایی از هر طریق ممکن است جالب این جاست که نیروهای خیر و شر هردو از تمامی راههای درست و نادرست قانونی و غیر قانونی برای کسب سود بیشتر استفاده می نمایند با این توضیح که تاجر هستند و سودگرایی قانون این شغل است اما کارهای عناصر خیر داستان ،موجه جلوه داده می شود و اعمال عناصر شر، قبیح دانسته می شوند، یونتابال چندین بار اذعان می کند که تجارت و پول در آوردن باید از هر راهی باشد و کلاه برداری و تغلب و دزدی و قاچاق و…. جزء راه های تجارت می باشند در این نگاه اخلاق تجاریِ الهی که عدالت محور و با فطرت بشریت همخوانی دارد نفی و اخلاق تجاری کاپیتالیستی که بر اصالت سود استوار و بوسیله فراماسونرها از تفکر اقتصادیِ صهیونیستیِ یهود گرفته شده، ترویج می شود که با تفکر و تدبر سوسانو دختر یونتابال و رئیس آینده گروه تجاری و قبیله گیریو همراه است…
۲۵- یاران خیر در داستان از اراذل و اوباش و انسانهایی هستند که فطرت انسانی، آنهارا پست می داند ، اما در منجی گرایی غربی ، هم منجی و هم یاران او که همیشه عناصر خیر در داستان ها و فیلم ها می باشند درواقع انسان هایی فاسد و از طبقه اراذل و اوباش هستند ؛نتیجه: این دوگانگی مخاطب را به این نتیجه می رساند که خدای ما ،شر و شیطان آنهاست و شیطان در تفکر الهی خدا و نیروی خیر آنهاست…. ارزشهای الهی ما، شر شمرده شده و ارزشهای سکولاریستی جهان لیبرال دموکرات که بر اساس باورهای اومانیستی ِ ضد خدا و شیطان گرا ایجاد شده اند ، خوب و خیر معرفی می شوند تا مخاطبین در همزاد پنداری ، خود را در جبهه خیر داستان (و فیلم) قرار داده و با جبهه شر داستان دشمن شده از آن تبری! و دوری نمایند.
۲۶-پرچم گروه تجاری یونتابال ، نماد شمعدان سه شاخه (مربوط به صهیونیزم) یا چنگک سه شاخه (نماد شیطان و گروه های شیطان پرست) را داراست ، همچنین در زمانی که یونتابال از قدرت کناره گیری کرده ( و آن را به دخترش سوسانو واگذار نموده) در صحنه ای مشغول ماهی گیری است ، کلاه حصیری او ستاره شش پر صهیونیسم را به تعداد زیاد داراست؛ نتیجه: یونتابال و گروهش که حامی و همراه جومونگ در رسیدن به هدف والایش (جمع آوری مهاجران و تشکیل حکومتی برای آنها!)هستند یکی از موارد زیر می باشند: ۱-کابالائیست (یکی از فرقه های درونگرا و خرافی یهودیت که بر جادوگری و نمادسازی فلسفی تأکید می کنند)، ۲-صهیونیست یا ۳- سیتنیست (شیطان پرست) ، لازم به ذکر است در مجموعه امپراطور بادها(جومونگ۲، که ادامه داستان افسانه جومونگ است) ، در همان قسمت نخست وقتی قصر گوگوریو(کشوری که جومونگ برای مهاجران ایجاد می کند و پادشاه آن در ابتدای فیلم ،یوری فرزند جومونگ است) را نشان می دهد پایه تمام چراغدان های قصر ، شمعدان سه شاخه است و همانطور که گفته شد نماد صهیونیسم و شیطان پرستی است، و مؤید این نظر است که حکومتی که نیروهای خیر بوسیله جمع آوری مهاجران برپا می کنند یک حکومت شیطانی (و صهیونیستی) است…
۲۷- در مجموعه جومونگ دو (امپراطور بادها) [۱۱] به عینه نظام دینی حکومت گوگوریو نشان داده شده و کاهنه اعظم به بهانه شوم بودن، دستور به قتل موهیول (فرزند یوری امپراطور گوگوریو و نوه جومونگ) به دست خود امپراطور می دهد و اذعان می کند که این سرنوشت موهیول است و باید کشته شود ، توجه به این نکته ضروری است که قربانی کردن و کشتن نوزادان در طول تاریخ و عصر حاضر توسط فرقه های شیطان گرا و شیطان پرست انجام می شده است
۲۸- و در آخر نیز این موهیول است که بر سرنوشت غلبه کرده و عنوان می کند که هیچ سرنوشت محتومی وجود نداشته و همه چیز در ید اختیار آدمی است ، همانطور که میدانید در دین مبین اسلام میان جبر و تفویض حایلی وجود داشته و ما شیعیان با هدایت ائمه اطهار (ع) قائل به امرٌ بین الامرین هستیم ، یعنی نه جبر و سرنوشت مطلق و نه اختیار مطلق، اما در فراروان شناسی مدرن که اخیراً هم با ساخت مجموعه هایی همانند The Secret بر شدت آن افزوده شده ، انسان را قادر مطلق معرفی نموده و با حذف خدا ، به انسان قدرت و منصب خدایی می دهند ، البته این تفکر ضد دینی ناشی از نگاه اومانیستی به عالم است، وقتی خدایی در عالم تصور نشود انسان بر کرسی الهی تکیه زده قوانین الهی را مردود و قانون و حقوق بشر می نویسد ، بر کائنات می تازد و با قدرت اراده و ذهن می خواهد ماهیات را منقلب نموده همه چیز را از سرنوشت محتوم تا آب و هوا و حتی موجودات را متبدل و دگرگون نماید ، البته اومانیسم از دل تفکر یهود بیرون آمد آنگاه بر خدا بهتان زده و گفتند : “دست خدا بسته است ” و معتقد شدند که خدا جهان را خلق نمود و آنرا واگذارد ، حال هرکه قدرت بیشتری دارد جهان مال اوست و اوست که حکومت و اداره جهان را در اختیار دارد
۲۹- در پایان باید یادآوری شود این مجموعه با تمامی تأثیرات منفی ضد الهی و ضد اسلامی که بر مخاطبین دارد توسط صدا و سیما دوبله و پخش شد و تنها کاری که برای اصلاح تأثیرات منفی این مجموعه توسط رسانه ملی انجام شد موارد زیر می باشد: ۱- جایگزینی کلمه خدا بجای خدایان در دیالوگ ها ۲- جایگزینی کلمه چای بجای مشروب در دیالوگ ها ۳- حذف صحنه های مبتذل ۴- حذف برخی از صحنه های مشروب خواری (نه تمامی آنها!) ۵- حذف برخی از اعمال جادوگری (نه تمامی آنها!) ؛ لازم به ذکر است پس از پخش این مجموعه و تبلیغ آن توسط صدا و سیما، نسخه اصلی آن با زیر نویس فارسی بصورت گسترده در تمام کشور توزیع شد ، که اقدامات ذکرشده دربالا توسط صدا و سیما نیز بدینوسیله خنثی گردید .
امید است از این پس مسئولین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در انتخاب فیلم و مجموعه های تلویزیونی[۱۲] دقت نظر بیشتری نمایند تا با هزینه بیت المال مسلمین در جهت اهداف دشمنان اسلام و مسلمین کار فرهنگی (ضد فرهنگی) صورت نپذیرد.
والسلام
اردیبهشت ۱۳۸۸
حجه الاسلام سید مهدی غفاری
[۱] اگر یادتان باشد مجموعه چینی ” افسانه عقابان مبارز ” به این دلیل در اواسط پخش برای همیشه قطع شد که مغول ها و چنگیز خان را خوب و جوانمرد نشان میداد همان مغول هایی که بعدها به ایران حمله کردند و در فرهنگ ما مضمحل شده مسلمان شدند، آیا مجموعه های تبلیغی صهیونیستی خطرشان کمتر از مجموعه افسانه عقابان مبارز است!
[۲] هم اکنون که این مقاله باز نشر می شود آبان ماه ۱۳۸۹ می باشد
[۳] این مقاله اولین بار اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ منتشر شد
[۴] http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87_%D8%AC%D9%88%D9%85%D9%88%D9%86%DA%AF
[5] http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%88%D9%85%D9%88%D9%86%DA%AF
[6] در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۶، شبکه تلویزیونی امبیسی کره جنوبی، درام تاریخی و پرطرفدار ۸۱ قسمتی افسانه جومونگ را تولید و پخش نمود.
[۷] امبیسی:بنگاه پخش مونهوا (Munhwa Broadcasting Corporation)، گروه رسانهای واقع در کره جنوبی.
[۸] http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%AC%D9%88%D9%85%D9%88%D9%86%DA%AF_%28%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87_%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%29
[9] ژاک دموله؛ در سال ۱۳۰۴ فیلیپ چهارم فرقه شهسواران معبد را مخل امنیت فرانسه تشخیص داد و افراد آن را به جرمهای فساد و جنایت و آشوب، دستگیر کرد و در سال ۱۳۱۲ پاپ آنها را منحل اعلام کرد و فیلیپ آخرین استاد اعظم ظاهری آنها ژاک دموله را در ملا عام اعدام کرد
[۱۰] در مجموعه جومونگ دو با عنوان امپراطور بادها ، موهیول نوه جومونگ که نقش اول این مجموعه را داراست نیز به تسو که در دوران پیری به سر میبرد خیانت کرده و تسو به او می گوید : خون جومونگ در تو جریان دارد ، تو هم همانند پدربزرگت بعد از اینکه اعتمادم را جلب کردی ، به من خیانت نمودی
[۱۱] نام سریال: 바람의 나라 / The Kingdom of The Windsدیگر نام ها: Country of Wind / The Land of Windنام چینی : 风之国تعداد قسمت: ۳۶
[۱۲] بنده فیلم های بسیاری از رسانه ملی دیده ام که رسماً ترویج شیطان پرستی ، فرقه های منحرف جدید و تفکر لیبرالی غربی است و بدون توجه به تأثیر آن دوبله و پخش شده اند ، نمیدانم چه زمانی مسئولین فرهنگی و رسانه ای ما متوجه می شوند که بار فکری و تأثیر اعتقادی فیلم به مراتب خطرناک تر از صحنه های مبتذل و مستهجن آن است و همان حساسیتی که برای سانسور این صحنه ها وجود دارد باید با مقیاسی بیشتر و دقیقتر بر مفاهیم ارائه شده در فیلم ها وجود داشته باشد برای نمونه دو مورد از برنامه هایی که مخاطب آن کودکان هستند را نام میبرم : ۱- کارتون تابالوگا اژدهای سبز : در این مجموعه ضد اسلامی تمامی تلاش سازندگان استفاده از نماد های رایج بوده و به شدت اسلام تحقیر و تقبیح شده و لیبرال دموکراسی برهبری آمریکا که حامی اسرائیل هم هست خوب و موجه جلوه داده می شود تا کودکان از همین دوران از اسلام متنفر و بجای آن فرهنگ آمریکایی و محیط جغرافیایی غرب (جنگل سبز یا قاره سبز) را دوست داشته باشند در این کارتون تابالاوگا نماد رهبر جریان لیبرالی جهان ،آمریکا ، مرد برفی نماد شوروی سابق ، مرد شنی (به همراه مجموعه نمادهای عربی) نماد تمدن اسلامی ، خرگوش نماد اسرائیل ، جنگل سبز که در ابتدا مورد هجوم آدم برفی و از اواسط داستان مورد هجوم مرد شنی است، نماد تمدن غرب در قاره سبز(اروپا) می باشد
در این مجموعه ساکنین جنگل سبز در خوشی و شادی هستند و اکثراً پارتی و مهمانی دارند و غمی ندارند ولی هر از گاهی مرد شنی به جنگلشان هجوم می آورد و می خواهد آنرا با شن بپوشاند! و گاهی هم خرگوش کوچک دچار مشکل می شود ، هرجا این خرگوش و یا جنگل دچار ناراحتی شوند ، اژدهای شیطانی به کمک آنها آمده و آنها را نجات می دهد.
فیلم دیگر بنام ” دالان مارپیچ ” در تعطیلات نوروزی برای کودکان و نوجوانان پخش شد ، بر اساس یک افسانه قدیمی فراماسونی به نام “دالان مارپیچ ” که انسان را به حقیقت و دانش های باستان می رساند ،ساخته شده و در این فیلم سینمایی ، نقش اول داستان که یک دختر نوجوان تنها و بدون والدین! است با هدایت و راهنمایی شیطان (بز بافومت) زندگی می کند و در آخر هم خود را به کام مرگ می برد تا به حقیقت برسد (البته شیطان به او می گوید برادر کوچکتر خود را بکش تا با خون یک کودک معصوم! درب دالان باز شود که با کشته شدن خود دختر توسط ناپدری اش و ریختن خون خودش درب باز شده و به حقیقت می رسد)
از این نمونه فیلم ها و انیمیشن ها در رسانه ملی بسیار پخش شده و خدا می داند که با هر کدام از آنها چه تعداد از آینده سازان ایران اسلامی در جنگ نرم فرهنگی کشته شده و یا در جبهه دشمنان نظام اسلامی تربیت شده اند
نظرات شما عزیزان: